Skip to content

Returer & Reklamationer

Retur

Om du inte är nöjd med ditt köp har du enligt distansavtalslag 14 dagars ångerrätt. För att ge dig extra trygghet erbjuder vi en utökad returrätt på totalt 30 dagar från den dag du tog emot din vara.
Läs mer om Ångerrätt och returer här


Returkostnad

Mindre paket (fraktklass S-M): 99 kr

Större paket (fraktklass L-XXL): 399 kr

Returkostnaden dras av på beloppet som du blir krediterad när vi mottagit returen till vårt lager.

Så här returnerar du hos oss:

1. Registrera
Starta din retur genom att logga in här!

2. Packa

Placera varan du önskar returnera i dess ursprungliga emballage. Varan ska vara oanvänd, i oförändrat skick och med eventuella etiketter kvar. Förslut därefter paketet noggrant.

3. Skicka

Följ instruktionerna för respektive leveranssätt:

Mindre paket

PostNord Ombud

Använd QR-koden som skickas till din PostNord-app vid registrerad retur för att kunna lämna paketet på ditt lokala ombud.

Större paket

PostNord Upphämtning

Klistra fast returetiketten på det yttre emballaget. Kontakta Postnord för att antingen boka en upphämtning eller meddela dem om att du önskar lämna in returen direkt på en terminal. Boka genom att kontakta Postnord på 0771-33 33 10. Spara inlämningskvittensen så vi kan spåra försändelsen om det skulle behövas.

4. Återbetalning

Så fort vi har mottagit och hanterat returen kommer vi att återbetala dig eller justera fakturan. Det tar vanligtvis 10 arbetsdagar från att vi mottagit returen till dess att återbetalningen är genomförd.

Har du frågor? Tveka inte att kontakta oss.

Reklamation

Har du upptäckt en defekt på din vara, eller har den skadats under transporten? Oroa dig inte, vi ser till att du får hjälp med att hitta en lösning.
Läs mer om villkoren för reklamationer här

 Så här reklamerar du en produkt:

 1. Dokumentera

Så fort du upptäcker en skada är det viktigt att du omedelbart dokumenterar det. Fotografera eller filma skadan och, om möjligt, även hur förpackningen såg ut vid leveranstillfället. Se till att bilderna är skarpa och tydliga, eller använd video om det bättre visar problemet.

2. Registrera

Starta din reklamation genom att logga in här!

3. Invänta återkoppling från reklamationsavdelningen

Så fort vi mottagit din reklamation så kommer vi att återkomma till dig med ett svar i ditt ärende. Observera att det kan ta upp till 30 dagar.

Har du frågor? Tveka inte att kontakta oss.